BLOGGER TEMPLATES Funny Pictures

LET'S CHECK OUT!

LIFE DOESN'T NEED TO BE PERFECT. AS LONG AS ALLAH IN MY HEART, MY LIFE FULL WITH HAPPINESS. GOMAWO!

Monday 20 May 2013

PARASITOLOGY

study dalam course medical lab technology ni buat aku belajar benda yang aku memang tak suka dari skola lagi. Biology.. aihh, kalau boleh memang aku tak nak jumpa da subjek tu tapi apakan daya memang aku suda dijodohkan untuk bertemu dengan dia kembali. nak tak nak terpaksa telan juga semua benda yang aku belajar tu. by the way, setakat ni alhamdulillah aku boleh lagi go on dengan subjek-subjek dalam course ni. betol la orang cakap, yang penting usaha mesti ada. jangan mudah putus asa. tap berat juga nak belajar semua benda nie sebab dari dulu aku da tanamkan tak minat pada subjek macam ni. nampaknya dari sekrang kena tanam minat dalam diri aku nak belajar subjek nie. tapi sekarang ni, aku nak cerita pasal subjek satu ni. memang pening nak belajar tapi bila belajar rasa seronok sebab kita boleh tau apa yang kita tak tau sebelum nie. PARASITOLOGY nama diberi. aku pon nak cite lebih-lebih, aku da tak berapa ingat da. biasa la dalam cuti sem ni aku da format otak aku bagi clear balik. hahaha ^_^ 

aku nak cita sikit-sikit jela ape yang aku ingat ek..dalam subjek ni aku ade blaja sal fungi, protozoa n yang seangkatan dengannya la.

nak taw sila baca lebih lanjut:


1. ANIMALIA
        *PLATHELMINTHES
          1.Trematoda( flukes)
          -Schistosoma sp
          -Schistosoma haematobium
          -Schistosoma mansoni
          -Schistosoma japonicum
          -Trichobilharzia regenti

          2. Cestoda( tape worm) 
          -Dipylidium caninum
          -Diphyllobothrium latum
          -Echinococcus granulosus
          -Echinococcus multilocularis
          -Hymenolepis diminuta
          -Hymenolepis nana
          -Taenia sp.
          -Taenia saginata
          -Taenia solium


ok la setakat tu jela . aku da penat nak menaip name-name benda alah tu. pening nak menyebut sama jugak pening nak menaip. nak taw lebih lanjut, rujuk link nie :

http://old.lf3.cuni.cz/mikrobiologie/parazitologie/
          


0 comments: